Zdaniem PKP PLK uda się przywrócić kursowanie pociągów między Lęborkiem i Słupskiem w okresie przedświątecznym. Wykonawca robi co może, by przywrócić sprawność systemów srk.
Prace przy linii 202 bardzo intensywnie prowadzone były od początku września. Na niektórych odcinkach, zwłaszcza w pobliżu Lęborka, leżą już dwa tory. Gdzieniegdzie wymagało to budowy torów w nowym śladzie, z uwzględnieniem budowy drogi S6 i z założeniem, że geometria linii ma pozwalać na rozpędzanie się w przyszłości 200 km/h (po montażu urządzeń ETCS, który odsunięto jednak na nieokreśloną przyszłość).
Pociągi wrócą, przepustowość będzie niska
Od początku PKP PLK zapewniały, że przejezdność na rozkopanej linii uda się przywrócić 15 grudnia po to, aby w okresie przedświątecznym nie trzeba było korzystać z problematycznych autobusów zastępczych na ponad 50 kilometrowym odcinku między Lęborkiem a Słupskiem. W końcu listopada trwały rozmowy z wykonawcą dotyczące tego, że lepiej kontynuować prace i pozostawić KKZ, czy tymczasowo wprowadzić przejezdność. Ta druga opcja jest problematyczna, bo na jednotorowych wciąż odcinkach linii rozebrano część stacji. Ustanowienie bezpiecznego przebiegu i uruchomienie tymczasowej srk, to nielada wyzwanie dla wykonawców. PLK uparła się jednak przy pierwotnych założeniach.
– Wznowienie ruchu pociągów na odcinku modernizowanej linii kolejowej nr 202 między Lęborkiem a Słupskiem planowane jest od 15 grudnia br. – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Kolejne zamknięcie linii zapowiedziano na marzec. Prawdopodobnie w tym roku ruszą także prace na odcinku Lębork – Wejherowo, co będzie implikowało kolejne problemy z przemieszczaniem się podróżnych.
Pociągi do Ustki ruszą później
Tymczasowe wznowienie ruchu na linii 202 nie oznacza niestety, że wrócą pociągi ze Słupska do Ustki, na zmodernizowanej niedawno linii 405. – Z uwagi na kontynuowanie prac w obrębie stacji Słupsk – wznowienie ruchu pociągów po linii nr 405 w kierunku Ustki planowane jest od 11 stycznia 2025 r. – dodał Zieliński. Obecnie w Słupsku czynne są tylko trzy krawędzie peronowe.
Nie wiadomo jeszcze czy na pewno wszystkie zaplanowane w rozkładzie jazdy pociągi zostaną uruchomione. Z uwagi na problemy z przepustowością na remontowanej linii (wspomniane wcześniej wyłączenie niektórych stacji), być może część z nich trzeba będzie wciąż zastępować autobusami.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.